Evaluarea Națională este un examen național, susținut de absolvenții clasei a VIII-a, și are ca scop evaluarea cunoștințelor elevilor în domeniile matematică și limba română. Acest examen este organizat de către Ministerul Educației și se desfășoară într-un mod standardizat în toate unitățile de învățământ din România. Evaluarea Națională este un moment important pentru elevi deoarece rezultatele obținute la acest examen pot decide parcursul educațional al absolvenților clasei a VIII-a, respectiv admiterea lor în învățământul liceal sau profesional. La școala noastră, ne angajăm să le oferim elevilor noștri cunoștințele, abilitățile și resursele necesare pentru a se pregăti la nivel optim pentru Evaluarea Națională.
Admiterea la liceu reprezintă un proces important pentru elevii care doresc să își continue studiile în învățământul preuniversitar. În această secțiune veți găsi informații complete despre admiterea la Liceul Teoretic "Marin Preda" din Turnu Măgurele: criteriile de admitere, termenele limită pentru depunerea dosarelor, precum și lista documentelor necesare pentru înscriere.
Este important să respectați termenele limită și să pregătiți dosarul cu toate documentele necesare.
Examenul Național de Bacalaureat reprezintă momentul culminant al învățământului preuniversitar și o etapă importantă în cariera elevilor.
Pe site-ul școlii noastre, puteți găsi informații utile cu privire la examenul național de Bacalaureat potrivit fiecărei specializări.
Evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a sunt evaluări sumative, similare testelor pe care elevii le susțin la finalul unei unități de învățare, cu mențiunea că acestea verifică ceea ce elevii au învățat în toți anii în care au fost școlari. Aceste testări își propun să evalueze capacitățile elevilor de a pune în practică informațiile dobândite în perioada școlarizării, iar accentul se pune pe cunoștințele pe care elevul trebuie să le posede, pe aptitudinile, abilitățile pe care el trebuie să și le însușească, respectiv pe contextul în care elevii vor fi puși în fata unor probleme din viața cotidiană la care vor trebui să răspundă.Testele nu vizează „ceea ce se predă la clasă”, deoarece nu urmăresc reproducerea de informații. Fiind centrate pe deprinderi, abilități de adaptare la situații noi, aceste teste se axează pe competentele dobândite, NU pe reproducerea de cunoștințe predate.
– Pentru clasa a II-a evaluările acoperă abilitățile de bază de scris, citit și de matematică;
– Pentru clasa a IV-a evaluările acoperă nivelul de înțelegere a textului scris, texte la prima vedere, precum și competențele de matematică;
– Pentru clasa a VI-a evaluările acoperă competenţele de bază de scris, citit şi matematică. Rezultatele evaluării sunt utilizate şi pentru pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu.